dijous, 10 de juliol del 2008

Benasc

Doncs un altre cop cap a Benasc, per variar, per ultimar la preparació per la setmana que ve als Alps.
Marxo de casa havent dinat i a les sis ja sóc al bus que puja a La Besurta. Allà em carrego l'armari i amunt. En poc més d'una hora em planto en un replà que queda per sobre de la renclusa, a uns 150 metres de desnivell. Acollidor, amb aigua i poc visible. Sopar i a dormir.

Just quan s'hi comença a veure ja estic caminant en direcció al Portilló Superior. El camí és una mica liat fins que no arribo a la neu, més o menys una hora després de sortir. Aquí tot millora i per neu, sense crampons, cap al Portilló, el baixo i encaro cap a l'Aneto, però aviat deixo la traça i començo a fer diagonal amunt cap al Collado del Medio, on hi arribo per un darrer tros una mica més trempat.

Deixo la motxilla i per terreny fàcil m'enfilo al Pico del Medio. La continuació cap al Maldito es veu maca, però haurà de ser un altre dia, potser fent la cresta de Cregüeña?. Torno a la motxilla i me'n vaig cap al Pico de Coronas i una punta que hi ha més enllà, sobre el Coll de Coronas. Aquí dubto entre tornar enrere o baixar al coll, però com que hi veig unes fites m´hi poso. El darrer tros per una pala de neu ben dreta i de cara a la paret el resolc amb total autoritat (ja veieu que no em cal àvia). Fins aquí havia fet tres tresmils que no tenia a la llista i veient que estava bé decideixo anar fins a l´esquena de l´Aneto, passant pel cim del mateix Aneto. Dit i fet, però quan hi arribo es veu molt avall i ho deixo estar. Torno al glaciar i sense cap problema, i molt ràpid, a la tenda. Recullo i cap a Benasc que hi falta gent. Unes cervesetes, visita al Barrabes, sopar i a dormir.

I després de dormir bé, que millor que tronar a caminar, aquest cop cap al Salvaguardia, on les vistes són ben boniques de tot el massís de la Maladeta, llàstima que avui hagi estat ennuvolat tot el matí.

I per acabar us deixo amb unes fotos de `vida salvatge´