dimecres, 24 de desembre del 2008

L'esquella

El vespre abans vam decidir anar a fer una canal 'facileta' que hi havia en aquest cim proper al Pas de la Casa.
L'aproximació va ser curta, només 1h i 30minuts per veure el que ens esperava. La vam fer amb raquetes i ben bé que ens van anar per no enfonsar-nos en la neu que hi havia.

I res més començar arriben les dificultats més fortes. L'Isaac es treballa un primer llarg que Déu n'hi do: gel escàs, neu que tapa la roca, difícil protecció(1 assegurança en 50metres). Sort dels líquens i les molses que al estar gelades permetien una clavada perfecta dels piolets (inaugurem una nova modalitat dins l'escalada en gel: el molsa-tooling). La sortida de la reunió també el fa bufar fort, però se'n surt prou bé. I després només ens quedava sortir per dalt, ja que tornar enrere era bastant complicat.
Anem alternant l'obrir traça i, tot i ser corredor de neu, les condicions van ser dures fins la sortida, on altre cop vam anar fent llargs per assegurar bé els passos en mixte que hi havia.
Finalment a les cinc de la tarda fem cim i comencem a baixar fins les raquetes i ja de nit arribem al cotxe.

Una explicació tan llaga com el dia que vam passar penjats en aquella paret, que 24 hores abans ni coneixiem.

Podeu veure la ressenya completa aquí