dimecres, 2 de febrer del 2011

Montserrat

Altre cop cap a la muntanya, aquesta vegada de baix a dalt.
Sortim de l'estació de l'aeri i pel camí de les aigües fins al monestir. D'allà en filem les escales pel Pas dels francessos cap a Sant Jeroni. A prtir de la cruïlla de Sant Benet el camí està ben nevat-gelat i en els trams de bosc un fenòmen curiós: el sol escalfa les capçades dels arbres i al camí hi arriba un autèntic xàfec... acabem ben xops. I seguim així fins l'ermita de Sant Jeroni el el mateix cim de Sant Jeroni. Les vistes amb tot ben nevat són, com sempre, espectaculars.

Baixant intentem acostar-nos a l'Albarda Castellana però un delicat pas de roca, delicat per la neu que hi ha, ens fa desistir. Seguim avall i ens desviem fins al peu del Cavall Bernat i seguint la carena, per una canal que baixa al Camí de l'Arrel. Després ens desviem pel camí del pou del gat (o alguna cosa semblant) fins que arribem al camí dels Degotalls i al monestir. Fem una paradai comprem coca i mató i seguim la baixada fins al cotxe.

Avui ens hem guanayt el dinar.

diumenge voltem per Sant Llorenç amb un dia més tapat... però això 'ara no toca'

Yáiza ha dit...

Tot curiós, perquè jo vaig ser fa una setmana a Montserrat, vam dormir al refugi de Sant Benet i vam pujar també a Sant Jeroni, i vam tenir dos dies esplèndids, amb molt de sol i bon temps. Amb tot, vam trobar les restes de la nevada en un raconet, suposo que de la vessant nord, en forma d'uns quants metres a l'ombra amb neu vella.
M'agrada molt la muntanya i les caminades, així que intentaré anar llegint el que fas, que sempre va bé tenir idees noves!
I per cert, t'he trobat al RubiPlanet..!