dijous, 8 d’abril del 2010

Alps de Lyngen - travessa illa d'Uloya

Dijous 1 d'abril

Kjelvagtinden - 1064m; Uloytinden - 1117m; Blatinden - 1142m

Quan treiem el cap per 'la finestra' ens veiem enganxats al vaixell de l'Ivar i estem al port de Havnnes, a l'extrem sud de l'illa d'Uloya. Aquí hi volíem fer la travessa de tots els cims de l'illa, i per començar ens hauríem de desplaçar a la part est, fins al port d'Uloybukta. Però tenim el vaixell espatllat i no podem anar tots a l'altre vaixell, per tant decidim fer la travessa en sentit contrari a l'habitual. Al port d'Uloybukta ens esperarà l'Ivar per tornar-nos a Havnnes, esperem!.
El primer problema és sortir del vaixell, la marea , a aquesta hora, sempre està baixa.
Seguint el track del GPS trobem molt bé el camí per dins del bosc de bedolls, bastant obligat fins que es comença a aclarir. Per boniques pales, i millors vistes, anem pujant cap al primer cim, on arribem després d'un tros molt planer i des d'on veiem el que ens queda, els fiords, tota la cresta... Fa vent i decidim baixar al primer coll a fer el te. A partir d'aquí anem en direcció contrària a on venim, a l'emoció de les vistes hi afegim l'emoció de no saber què ens esperarà darrere el següent turó, la baixada, trobarem el port i el vaixell?... Anem resseguint la carena pel vessant oest i anem gaudint de les vistes a banda i banda i de les espectaculars cornises. Altra vegada un festival de fotografies.
Quan arribem al darrer cim treiem les pellls i esperem que arribin l'altre grup de catalans, que ens expliquen una mica el camí de baixada. I altra vegada cap avall en direcció al mar, però no ens podem emocionar massa perquè hem de girar... i si seguissim aniríem a parar a l'altra banda de l'illa. Aquest cop la neu no està 'massa bé', tot i que ja ens agradaria tenir-la per aquí, i surten pedres en alguns trams, però el fet d'haver fet una travessa ens fa disfrutar d'allò més. Arribant a port veiem el vaixell de l'Ivar que ens espera, l'hem encertat; i mentre anem fent el camí de retorn al port de Havnnes, fem la sopeta habitual.
Quan arribem ens trobem el nostre vaixell 'okupat' i decidim anar a visitar el petit poble. Hi podem veure les cases típiques de la zona, ja que no les van cremar els alemanys el 1945 quan van marxar després de la II guerra mundial. La botiga té un caràcter especial, també la botiguera; a fora és ple de trineus i esquís per moure's; els nens fan pràctiques d'esquí i juguen a la neu i milers de caps de bacallà s'assequen al sol.

Quan acabem la visita, tornem al nostre vaixell, ens treiem les botes i preparem el sopar. Avui no farem navegació i ens tornarem a quedar en aquest port. Quan acabem i estem fent la xerradeta el Capità Ona ens diu que avui pot ser una bona nit per veure aurores boreals, 'northern lights' en diuen allà. Com qui no vol surto a coberta i veig una cosa estranya però no n'estic segur. Al cap d'un moment faig el comentari als companys i sento burles de tot tipus fins que algú surt i 'osti, sí!!!' i llavors tot són presses per fer fotos, sortir del vaixell que es mou al port (pujant l'escala, que ja ha tornat a baixar la marea), quin fred que fa!!... Fantàstic, el millor final a una excepcional jornada de muntanya.
Per la nit seguim somiant amb la neu, la muntanya i amb les aurores boreals.

6-1
Això no ho vam veure, però una mica s'hi assemblava!!

Unknown ha dit...

Preciós, las fotos i el teu diari de viatge, molt amé,ja m'explicaràs que fan amb els caps de bacallà quan tornis a passar per la botiga, (fotoprix).