dilluns, 16 d’abril del 2012

Chamonix - Zermatt (VII): Bertol - Zermatt

El track GPS de l'etapa

Això s'acaba!!!

Si ahir vam anar a dormir amb un cel ben clar avui s'ha aixecat ben emboirat... tocarà patir una mica, sobretot a la baixada cap a Zermatt per una glacera ben plena d'esquerdes.

El primer problema és sortir del Refugi per anar a trobar els esquís, ja que hem de baixara per una escala ben dreta i nevada, no val a badar.
Un cop a la neu ens calcem i a les palpentes i seguint la traça enmig la boira baixem una mica fins que decidim parar a posar les pells de foca i anar-nos encarant cap a la Tete Blanche i el Coll de Valpelline.
Sembla que el Sol fa feina i mentre passa el temps el dia va millorant i s'acaba obrint bastant. Fem el cim i ens preparem per la baixada més llarga de la Travessa.

Comencem amb una neu execel·lent que a poc a poc encara millora més... la llàstima és que després va empitjorar. Tot i això anem fent camí avall amb més o menys dificultats. Per sort la glacera està ben tapada i les esquerdes les passem sense problema. A més el dia es manté amb visibilitat prou bona.
I en una baixada ben curta i d'allò més tonta, amb una caiguda tonta, va el Joan i sen's lesiona la cama; no pot seguir baixant i truquem a l'helicòpter. Mentre arriba admirem la majestuositat del Cerví.
Un cop 'empaquetat' el lesionat cap al metge, seguim baixant per anar a trobar unes pistes d'esquí i d'allà fins al mateix poble de Zermatt. Allà passegem els nostres esquís i la nostra flaireta, tot i que avui quasi tots ens hem posat samarreta neta; anem a fer una pizza mentre esperem el taxí que ens ha de portar a Chamonix a recollir els cotxes i a fer una dutxa... però com que no vam trobar lloc on fer nit decidim anar tornant cap a casa, així que carretera i manta!!! (amb paradeta a fer un esmorzar de campionat a La Garrotxa)

I així s'acaba aquesta fantàstica setmana d'esquí de muntanya, que no seria res sense la companyia amb que l'he pogut fer.