dimarts, 27 de maig del 2014

Stelvio (IV)

Avui ens llevem i sembla que el dia està nét i clar... i mooolt fred!!

Sortim en direcció al Pic Marmota, però a mitja pujada ens desviem de la ruta i ens enfilem per un tub... és estrany que tota la gentada que ens venia al darrera vagi per un altre camí, no? Resulta que no era per allà, i després de carregar esquís a l'esquena per unes pales ben dretes arribem a un cim sense nom proper al que volíem anar!!
Fent un tros més a peu ens tornem a ficar a lloc i sense problema fem el cim. Aquí el temps segueix bo, però el termòmetre marca uns -8ºC, fa una mica de fresca!!!
Baixem fins gairebé el refugi altre cop per agafar una llarga gelera, molt plana, que ens portarà a les vistes del refugi Cassati, on ja vam estar fa un parell de nits. En aquest tros fa una mica de calor i ens podem treure el polar gruixut, tot un luxe.
En comptes de baixar per la ruta més normal anem pujant com si volguéssim fer el cim del Cevedale, que ja havíem fet, i uns 150 metres abans d'arribar a dalt ens decantem per una gelera que baixa, ben dreta i amb molt bona neu directament cap al refugi Pizzini, on farem les dues nits que ens queden de la travessa.
Tot el tram final ben acompanyats per la presència del Gran Zebrú, que intentarem pujar demà.
Com que arribem tardet ja no tenen lloc a les habitacions i ens ofereixen dormir a les golfes, en una habitació immensa per a nosaltres sols. No fa tanta calor com a la resta de l'edifici, però estem ben amples!!